گروه شهری: رئیس‌سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام صدور مجوز 400 میلیارد تومانی انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت:

 بانک مرکزی تاکید کرده که شهرداری هر چه زودتر بانک عامل را معرفی کند. درویش‌زاده با اعلام خبر موافقت وزارت کشور با انتشار 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت در روزهای پایانی سال گذشته، بیان کرد: پس از ارسال نامه ضمانت پروژه‌های شهرداری در اوراق مشارکت، وزارت کشور مجوز‌های لازم برای این امر را از طریق تعامل با بانک مرکزی صادر کرد.

مدیریت شهری در کشورهای توسعه‌یافته بیانگر واگذاری سنجیده اختیارات نهادهای حکومتی به نهادهای مردمی نظیر شوراها و تشکل‌های مردمی است و این کشورها این رویکرد را به‌عنوان بهترین شیوه برای اصلاح ساختار توزیع قدرت، واگذاری اختیارات، روان‌سازی سیستم اداری و ارتقای کارآمدی و اثربخشی اعمال حاکمیت برگزیده‌اند.

نامگذاری روزی به نام روز ملی شوراها که از یادگارهای معمار بزرگ انقلاب اسلامی و نیز حاصل تلاش‌های دلسوزان انقلاب برای تأسیس نهادهای مردم‌سالار است، فرصتی برای بازخوانی اندیشه و تجربه عملی شوراها فراهم آورده است.

واگذاری واقع‌بینانه و نهادینه امور به مردم علاوه بر پایدار ساختن پایه‌های نظام، زمینه را برای کارآمدسازی نظام اداری مهیا می‌سازد.

کد خبر 80289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز